Jáchyme hoď ho do stroje

Dobrá zpráva pro „finančního spotřebitele“ je ta, že svět je v dnešní době plný možností, které máme díky internetu na dosah. Technologie budou  hrát větší a větší roli v odvětví finančních služeb. Nové aplikace, zpřístupní a nabídnou informace, ke kterým se dříve bylo velmi složité dostat.. Vše co může být automatizováno, automatizováno bude. Kdo bojuje proti tomuto trendu , spláče nad výdělkem.

Mé názory jsou pravděpodobně zkreslené na základě svých zkušeností, ale nesouhlasím s některými  myšlenkami o tom, že obor financí ovládnou robo poradci. Na druhou stranu souhlasím s tvrzením, že zvoní hrana prodejcům finančních produktů, ty nahradí levnější technologie.

Finanční poradenství není škálovatelné. Je osobní a osobní nemůže být automatizováno.  Nemyslím si, že je možné automatizovat osobní radu.

Musíte poznat klienta, abyste mu mohli nabídnout užitečné finanční poradenství. Musíte pochopit jeho jedinečné potřeby, cíle, touhy a starosti. Musíte klást otázky, vcítit se do jeho povahy, poslouchat ho. Pochopit co se skrývá za těmi slovy, které říká  a nakonec připravit to JEHO řešení, kterému bude věřit a rozumět.

Samotné portfolio produktů  není finančním plánem. Nejlepší investiční management na světě nebude klientovi plnit tu nejlepší službu, pokud není připojen k jeho příjmům, výdajům, finančnímu majetku a hlavně cílům proč to vlastně celé dělá a jaká má očekávání..

Nemyslím si, že je možné vytvořit klientovi dobré portfolio na základě vyplnění sebedokonalejšího dotazníku.

Mnoho lidí, s nimiž jsem mluvil v posledních letech,  k nám přišlo s požadavkem „zvýšení výkonnosti jejich portfolia“ .Prostě s tím, že jim jejich peníze málo vydělávají nebo ztrácejí na hodnotě, protože leží v bance.
Na základě rozhovoru a vzájemného poznání se, jsme ale postupně oboustranně zjistili, že to, co opravdu potřebují, tam kde jim utíkají největší peníze při tvorbě finančního majetku je plánování a poradenství.
Potřebují pomoc s daňovou efektivitou,  nastavit měsíční, roční  tok financí tak, aby byl pro ně realizovatelný, přehledný, vyznali se v něm a současně jim dával smysl.

Neméně důležitou věcí  je nastavení reálného očekávání, jak se může právě to naše portfolio vyvíjet a pravidelně tento stav vyhodnocovat . Současně reagovat na co se děje okolo nás ať již ve světě financí, nebo v klientově reálném životě.

Je tu hrstka lidí, kteří si mohou samostatně spravovat portfolia a čerpat informace z veřejně dostupných zdrojů  ale tato skupina je menší, než si většina uvědomuje.

Většina lidí  potřebuje pomoc při uvádění věcí do kontextu a někteří potřebují pochopit, na co si dávat pozor a co je možné ignorovat. Velmi často se u klientů na pravidelných „servisních schůzkách“  setkávám s názorem „ kdybyste nepřišel,  tak se na to zase nepodíváme. Jsme rádi, že jsme si udělali na naše rodinné finance  hodinu, dvě času“.

Skutečně si myslím, že po finančních  PORADCÍCH  bude stále větší poptávka. Ale šanci budou mít pouze poradci, odbornící, rodinní přátelé, protože prodejce nahradí internet.

A to je skvělá zpráva jak pro klienty, tak pro tento obor.

Komentáře


Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 262144 bytes) in /data/web/virtuals/138198/virtual/www/domains/petrduras.cz/wp-includes/meta.php on line 806